Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP została powołana przez nauczycieli dla
nauczycieli z myślą o jak najlepszym przygotowaniu akademickim
pedagogów, wychowawców, nauczycieli, a także pracowników instytucji
oświatowych i wychowawczych.
Uczelnia istnieje od 1995 roku, a jej mury opuściło już ponad 11 tysięcy
absolwentów. Na studentów czekają u nas: doskonała kadra naukowa,
nowoczesne i dobrze wyposażone sale wykładowe, nowoczesna pracownia
komputerowa i jedna z największych w kraju bibliotek pedagogicznych
Akademickie Centrum Informacji w Poznaniu od lat realizuje projekt
weryfikacji uczelni niepaństwowych, pod kontem ich wiarygodności
pomagając studentom w podejmowaniu decyzji o wyborze uczelni .
Weryfikowane są: podstawy prawne działania uczelni, warunki jakimi
dysponuje a także programy edukacyjne, działalność samorządu studentów i
infrastruktury uczelni.
Pod uwagę brane są przede wszystkim opinie studentów i absolwentów
uczelni, oraz stan i perspektywa rozwoju
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP już pięciokrotnie podała się kontroli i
pięciokrotnie otrzymała "Certyfikat" "Wiarygodnej Szkoły" w: 2005,
2006, 2007, 2008 i 2009 roku
Certyfikat " Wiarygodnej Szkoły" jest sygnałem dla maturzystów, że
Uczelnia jest godna zaufania, poważnie podchodzi do swojej działalności, rzetelnie realizuje standardy nauczania i wytyczne MNiSW oraz jest
ceniona w środowisku akademickim.
Podejmując naukę w Wyższej Szkole Pedagogicznej ZNP maturzysta może mieć
pewność że nasza Uczelnia dba o wysoki standard nauczania i dołoży
wszelkich starań, aby jej absolwenci byli dobrze przygotowani do wymagań
rynku pracy.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w roku 2007 Podała się kontroli
Państwowej Komisji Akredytacyjnej i otrzymała pozytywną ocenę edukacyjną.
Kierunki Kształcenia
STUDIA I STOPNIA
Absolwent trzyletnich studiów I stopnia na kierunku - kulturoznawstwo o
specjalności - animator i menedżer kultury zdobywa w ich trakcie
podstawową wiedzę na temat kultury w ujęciu interdyscyplinarnym oraz w
różnych aspektach historycznych i przede wszystkim współczesnych, a
także uzyskuje przygotowanie teoretyczne i praktyczne do wykonywania
zawodu - animatora i menedżera kultury funkcjonującego w sferze
publicznej i niepublicznej na różnych stanowiskach. W szczególności w
ramach przedmiotów podstawowych i kierunkowych poznaje i analizuje
procesy, dziedziny, zjawiska, elementy kultury z filozoficznego,
antropologicznego, socjologicznego, pedagogicznego punktu widzenia oraz
rozwija swoją wiedzę i umiejętności dotyczące kluczowych aspektów
ochrony i upowszechniania dziedzictwa kulturowego, uczestnictwa w
kulturze, podstaw działalności kulturalnej, rozwijania twórczości
artystycznej i cyberkultury. W ramach przedmiotów specjalnościowych
natomiast uzyskuje praktyczne przygotowanie zawodowe do efektywnego
pełnienia ról animatora kultury w różnych środowiskach społecznych i
grupach artystycznych, organizatora imprez kulturalnych i czasu wolnego,
menedżera artystycznego, kierownika i wykonawcy projektów
społeczno-kulturalnych, dyrektora i pracownika placówek i instytucji
kultury, specjalisty do spraw marketingu w kulturze, właściciela
prywatnej firmy artystycznej, promocyjnej, impresaryjnej, specjalisty do
spraw animacji kultury i zarządzania działalnością kulturalną w
urzędach, organizacjach pozarządowych, mediach, szkołach, różnego
rodzaju ośrodkach, placówkach, przedsiębiorstwach itd. Absolwent
trzyletnich studiów licencjackich może kontynuować naukę na dwuletnich
magisterskich studiach uzupełniających oraz zdobyć kwalifikacje
pedagogiczne na studiach podyplomowych prowadzonych w naszej Uczelni.
Absolwent trzyletnich studiów I stopnia na kierunku - pedagogika zdobywa w
ich trakcie podstawową wiedzę z zakresu psychologii (ogólnej,
rozwojowej, wychowawczej, społecznej, klinicznej), pedagogiki ogólnej,
filozofii i etyki, historii wychowania, dydaktyki ogólnej i metodologii
badań. W ramach każdej z wymienionych dziedzin nabywa umiejętności
wykorzystywania wiedzy w szeroko rozumianej praktyce
społeczno-kulturowej i wychowawczej. Poznaje zasady prowadzenia
systematycznej i krytycznej refleksji nad procesami
dydaktyczno-wychowawczymi. Analizuje różnorodne style i sposoby
pedagogicznego myślenia oraz ich konsekwencje dla rozumienia procesu
wychowawczego i edukacyjnych funkcji pedagoga i nauczyciela, a także
różnych instytucji oświatowych i wychowawczych. Zdobywa umiejętności
społecznego komunikowania się. Umie zaplanować własny rozwój zawodowy
oraz zna metody samokształcenia i doskonalenia swojego warsztatu
metodycznego. Poza podstawową wiedzą humanistyczną i pedagogiczną,
absolwent zdobywa kwalifikacje w ramach wybranej specjalności
pedagogicznej. W zależności od wybranej specjalności jest przygotowany
do pracy w różnych placówkach oświatowo-wychowawczych, poradniach
specjalistycznych, zakładach pracy, służbie zdrowia oraz sądownictwie.
Absolwent trzyletnich studiów licencjackich może kontynuować naukę na
dwuletnich magisterskich studiach uzupełniających na kierunku
pedagogika.
specjalności:
STUDIA I STOPNIA STACJONARNE
na kierunku kulturoznawstwo
- Kulturoznawstwo ze specjalnością animator i menedżer kultury
na kierunku pedagoggika
-
Pedagogika przedszkolna z językiem angielskim
-
Pedagogika wczesnoszkolna z językiem angielskim
-
Pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną
-
Pedagogika przedszkolna z terapią pedagogiczną
-
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną
STUDIA I STOPNIA NIESTACJONARNE
na kierunku kulturoznawstwo
- Kulturoznawstwo ze specjalnością animator i menedżer kultury
na kierunku pedagogika
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną
-
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z ustawodawstwem rodzinnym
-
Pedagogika kulturoznawcza-menadżer i animator kultury
-
Pedagogika przedszkolna z językiem angielskim
-
Pedagogika wczesnoszkolna z językiem angielskim
-
Pedagogika przedszkolna z terapią pedagogiczną
-
Pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną
-
Pedagogika pracy z zarządzaniem i marketingiem
-
Pedagogika pracy z doradztwem zawodowym
-
Edukacja zdrowotna i profilaktyka uzależnień
-
Edukacja informatyczna i medialna
-
Edukacja obronna
STUDIA II STOPNIA (MAGISTERSKIE)
Absolwent dwuletnich studiów II stopnia na kierunku pedagogika uzyskał
poszerzoną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych, społecznych,
psychologicznych i pedagogicznycha a w szczególności wiedzą dotyczącą
antropologii kulturowej , socjologii edukacji, logiki, informatyki ,
dydaktyki ogólnej, psychologi rozwoju człowieka, wspólczesnych kierunków
pedagogicznych, teorii wychowania, andragogiki, pedeutoligii, pedagogiki
porównawczej, resocjalizacyjnej i specjalnej. Dzięki tej wiedzy potrafi
dostrzegać i rozwiązywać problemy wynikające z teorii i praktyki
pedagogicznej. Rozszerza swoje kompetencje związane ze specjalnością
uzyskaną w trakcie trzyletnich studiów licencjackich. Dysponuje
znajomością języka obcego w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się i
korzystanie z obcojęzycznej literatury fachowej. Rozwija swoje
zainteresowania naukowe i specjalizacyjne poprzez uczestnictwo w pracach
badawczych zespołów naukowych uczelni. Potrafi wykorzystywać dorobek
innych nauk społecznych związany z problemami edukacji i wychowania.
Dzięki rozwiniętym zainteresowaniom naukowym jest w stanie współpracować
z reprezentantami innych nauk, uczestniczyć w pracach badawczych
zespołów naukowych, a także kształtować własny rozwój.
specjalności:
STUDIA II STOPNIA NIESTACJONARNE
-
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z ustawodawstwem rodzinnym
-
Pedagogika kulturoznawcza-menadżer i animator kultury
-
Pedagogika przedszkolna z terapią pedagogiczną
-
Pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną
-
Pedagogika pracy z zarządzaniem i marketingiem
-
Pedagogika pracy z doradztwem zawodowym
-
Edukacja zdrowotna i profilaktyka uzależnień
-
Edukacja informatyczna i medialna
-
Edukacja obronna
-
Praca socjalna
PODYPLOMOWE STUDIA KWALIFIKACYJNE
specjalności:
- Pedagogika przedszkolna
- Pedagogika dla nauczycieli bez przygotowania pedagogicznego
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
- Edukacja wczesnoszkolna z technologia informacyjną
- Zarządzanie oświatą i marketing (studia doskonalące)
- Człowiek w procesie komunikowania się ze współczesnym światem - wymiar edukacyjny (studia doskonalące)
|